דוד-חי אטיה 511090
חטיבת גבעתי unit of fallen טוראי
חטיבת גבעתי

דוד-חי אטיה

בן אסתר ומרדכי

נפל ביום
נפל ביום י"ג בסיון תשמ"ה
2.6.1985

בן 19 בנופלו

סיפור חייו


בן אסתר (בחה) ומרדכי (מכא), נולד ביום י' באב תשכ"ו (27.7.1966) בקריית מוצקין. הוא היה הבן הצעיר במשפחה שבה 12 ילדים. דוד-חי השלים את לימודיו בבית-הספר היסודי ובחטיבת-הביניים בקריית מוצקין ועבר ללמוד בבית-הספר המקצועי "אורט". לאחר מכן, הוא עבר לבית-הספר האקסטרני "מישלב" בחיפה והכין עצמו לבחינות-בגרות. דוד-חי היה תלמיד מצליח בבית-הספר, למרות הקשיים בבית הוריו. הוא אהב ספורט, שיחק כדורגל בנבחרת הנוער של קריית ביאליק ובקבוצת הכדורסל בה. הוא עבר קורס מקצועי למדריכי ספורט.

חבריו של דוד-חי חיבבו אותו, בגלל אופיו הנוח והחברותי. בבית הוריו הוא הושפע מיחס ההערצה לצה"ל ולשירות למען ביטחון ישראל. אחיו שירתו ביחידות קרביות, ביניהם בתפקידי פיקוד, ודוד-חי שאף ללכת בעקבותיהם.

באוגוסט 1984 הוא התגייס לצה"ל, עבר אימוני טירונות והוצב לשרת בחיל-הרגלים, ביחידה שנשלחה לתעסוקה מבצעית בלבנון.

ביום י"ג בסיוון תשמ"ה (2.6.1985) שהה דוד-חי בחופשה בביתו. באותו יום יצא עם חבריו לבלות בקריית חיים, פרצה מריבה ודוד-חי נדקר בידי אזרח צעיר ונפצע פצעי מוות. הוא הובהל לבית-החולים ובדרך מת מפצעיו. בן 19 היה בנופלו.

הוא הובא למנוחות בחלקה הצבאית בבית-הקברות בצור שלום. הוא השאיר אחריו הורים ואחד-עשר אחים ואחיות. מפקד יחידתו כתב עליו במכתב תנחומים למשפחתו: "לכולנו, מפקדים וחיילים, היה דוד דוגמה וסמל, חייל אחראי וכן שדבק במשימותיו. מעל הכול התבלט בתכונותיו כאדם וכחבר אמת. רצונו להעניק מעצמו ומשלו לאחרים היה לשם-דבר ביחידה. הוא התנדב לחיל בעל אופי קרבי ואף שירת עמה בלבנון".

סיפורי חיים נוספים בנושאים דומים:

מקום מנוחתו


חלקה: 1
שורה: 2
קבר: 4

ת.נ.צ.ב.ה

הנצחתו באתרי זיכרון